FH JOANNEUM Journalism and Digital Media Alte Poststraße 147 Room AP147.02.201 8020 Graz Austria
Profile
Jutta Pauschenwein works as an expert in collaborative online learning processes at the ZML-Innovative Learning Scenarios at FH JOANNEUM. In her training, she focuses on moderated learning processes and asynchronous learning scenarios. She is a lecturer on the master's program "Content Strategy" and the bachelor's program "Journalism and PR". In her teaching, she challenges students to engage in critical, public discourse on the web.
Publications
2023: *Jutta Pauschenwein, Dorothea Schmelzer (2023). The Power of Comics. In Pauschenwein, Jutta; Michelitsch, Linda; Reimerth, Gudrun, Graz: FH JOANNEUM Gesellschaft mbH, 2023, (2023), Seite 130-156 https://epub.fh-joanneum.at/obvfhjoa/content/titleinfo/9318955 * Pauschenwein, Jutta; Reimerth, Gudrun; Michelitsch, Linda (Hg.) (2023). Wir spielen! Und feiern 25 Jahre ZML – Innovative Lernszenarien an der FH JOANNEUM. Tagungsband zum E-Learning-Tag 2023 der FH JOANNEUM, ISBN 978-3-903318-22-9 Graz: FH JOANNEUM Gesellschaft mbH. https://doi.org/10.60588/F7NB-EN44 * Schinnerl-Beikircher, Irmgard & Pauschenwein, Jutta & (2023). Online-Lehre–funktioniert ja! Unterricht in Zeiten der Corona-Pandemie an der FH JOANNEUM. In Dittler, Ulrich & Kreidl, Christian (Hrsg). Wie Corona die Hochschullehre verändert. 2 Ausgabe, Springer Gabler, Wiesbaden. S 177-195
2022: * Pauschenwein, Jutta & Lyon, Gert. "FH Joanneum: Online-Didaktik". E-Learning: Digitale Lehr- und Lernangebote in Zeiten von Smart Devices und Online-Lehre, edited by Ullrich Dittler, Berlin, Boston: De Gruyter Oldenbourg, 2022, pp. 159-172. https://doi.org/10.1515/9783110754728-007 * Pauschenwein, Jutta; Birgit Hernády & Michelitsch, Linda (Hg.) (2022). Wie beeinflussen Gefühle und Sprachen den (Online-)Lernprozess? Tagungsband zum E-Learning-Tag 2022 der FH JOANNEUM, ISBN 978-3-903318-07-6 Graz: FH JOANNEUM Gesellschaft mbH https://resolver.obvsg.at/urn:nbn:at:at-fhj:3-39 * Pauschenwein, Jutta (2022). Reflections on the characteristics of a successful online women’s network. In: Jutta Pauschenwein, Birgit Hernády & Linda Michelitsch (Hg Wie beeinflussen Gefühle und Sprachen den (Online-)Lernprozess? Tagungsband zum E-Learning-Tag 2022 der FH JOANNEUM, S. 109-121, ISBN 978-3-903318-07-6
2021: * Pauschenwein Jutta & Kühnelt Wolfgang (2021). Wir produzieren eine Serie. In: Buchner, J., Freisleben-Teutscher, C. F., Neiske, I., & Morisse, K. (Eds.). (2022). Inverted Classroom and beyond 2021: 10 Jahre# icmbeyond. BoD–Books on Demand. S. 98-107 * Pauschenwein, Jutta, Sfiri Anastasia, Irmgard Schinnerl-Beikircher (2021). Was braucht es zum (Lernen in) Online-Netzwerken? In Pauschenwein, Jutta; Wallner Dietmar & Michelitsch, Linda (Hg.) (2021). Wie lernen wir in Online-Gruppen und Online-Netzwerken?? Tagungsband zum E-Learning-Tag 2021 der FH JOANNEUM, S. 54-72, ISBN 978-3-903318-03-8 * Pauschenwein, Jutta; Wallner Dietmar & Michelitsch, Linda (Hg.) (2021). Wie lernen wir in Online-Gruppen und Online-Netzwerken?? Tagungsband zum E-Learning-Tag 2021 der FH JOANNEUM, ISBN 978-3-903318-03-8 * Pauschenwein, Jutta; Kühnelt, Wolfgang & Podhovnik, Edith (2021). My course is a series, and what is yours? In Domenech, Josep; Merello, Paloma & de la Poza, Elena: (Hg.) proceedings of the 7th International Conference on Higher Education Advances (HEAd’21), p 1393-1400 DOI: http://dx.doi.org/10.4995/HEAd21.2021.13019